Camino Benedictus (Tihany-Bakonybél-Pannonhalma-Lébény-Pozsony-Wolfsthal)

Camino Benedictus hírei

Útinform hírek a Tihany-Pannonhalma útvonalról

- Tihany és Tihanyi-félsziget

Tihany központi része még nincs kijelezve. Az apátsági templomtól elindulva a lefelé vezető lépcsőn először az 1-es turistajelet kell követni, majd azt elhagyva a ’kilátó’ turistajelet, ez utóbbi visz fel az Apáti-hegyi kilátóhoz. A település szélétől már láthatóak a sárga kagylók!

- Apáti-hegyi kilátó és Sajkod

Az Apáti-hegyi kilátótól balra van egy mező, onnan egy rövid, meredek ösvényen kell lemenni Sajkodra, itt a turistajeleket és a kagyló-jeleket leszürkézték, tehát a kilátótól Sajkodig a szürke négyzet az útmutató jel. A kilátó melletti mezőről két ösvény is indul balra. Az útmutató táblához közelebb levő ösvény felfelé visz egy dombra, nem ez a mi utunk. Kicsit lejjebb menve a mezőn látható egy másik ösvény, ami lefelé hajlik (láthatóak a leszürkézett jelek is), ezen kell elindulni Sajkod felé.

- Csárdahegyi őskarszt természetvédelmi területe

Az Úrkút felső szélén lévő Csárdahegyi őskarszt területén (kicsi terület) sincsenek sárga kagylók, itt a kék sávot kell követni. A védett területről kiérve újra láthatóak a kagyló-jelek.

- Körbekerített legelő Kislődnél:

Kislőd határáig együtt halad a kék sáv és a sárga kagyló-jel. De Kislődnél, a Sobri Jóska Kalandpark magasságában a sárga kagyló-jel jobbra fordul, egy mezőre. A mezőt körbekerítették legelőnek. Ne menj be kerítésen belülre! A legelőt a kerítés mellett balra lehet megkerülni, zarándokok kis csapást tapostak már, azt kell követni. A legelő túloldalán kis ösvény kezdődik, a kagyló-jelek újra láthatóak lesznek, arra visz tovább az út!

- Bakonybéli magánterület

Bakonybél túlsó végén a jel bevezet egy magántelekre, egy építkezési területre, a behajtó elején tábla: Magánterület! Nyugodtan menjetek be a területre (ha ott van a tulaj, jelezzétek is áthaladási szándékotokat), arra visz a turistaút és a zarándokút!

- Kishíd Gic előtt

Bakonyszentlászló és Gic közötti erdő jól ki van jelezve. Az erdő túlsó végén egy mezőre érünk ki, annak a szélén pedig patakmeder, ami esős időben megtelik vízzel. Az útmesterek barkácsoltak ideiglenes pallóhidat. Az átjárótól balra kell elindulni a magas aljnövényzetben, kis csapáson, és kb. 10 méter múlva látható lesz a kis híd (ha nem sodorta el a víz). A híd stabil, biztonsággal át lehet menni rajta

- Ravazdi erő és Ravazd között

A ravazdi erdő közepén, az aszfaltút mellett van egy pihenőhely padokkal. Innentől Ravazd széléig nincs még teljesen kijelezve az út. Az  erdei aszfaltúton a sárga sáv jelzést, majd az aszfaltút végétől kezdődő ösvényen a piros kereszt turistajelzést kell követni míg újra fel nem bukkannak a sárga kagyló-jelek.

- Ravazd és Pannonhalma között

Az út jól ki van jelezve, figyeljétek a kagylókat! A ravazdi szőlőhegyről kicsit kanyargósan leérve még falun belül a 82-es autóútra jutunk. A falu széléig van járda (kb. 350 méter), a települést elhagyva viszont az út melletti padkán kell menni. Az út forgalmas és zajos, legyetek nagyon körültekintőek és óvatosak! Csak egy rövid, kb. 200 méteres szakaszt kell így megtenni! Utána a 82-es útról nyílik egy földút balra, térjetek le rá, majd rögtön forduljatok jobbra, a zártkertes szőlőültetvény földútjára! Innentől újra biztonságos úton haladhattok. A 82-es utat a szőlőskert után még egyszer keresztezi a zarándokút, legyetek óvatosak az úton való átkeléskor! Onnantól viszont csendes, nyugodt úton haladhattok Pannonhalmáig.