Zarándokútlevél

Zarándokútlevél

A Szent Jakab Baráti Kör által kiadott zarándokútlevél érvényes Magyarország és az Ibériai-félsziget Camino útvonalain, egyszeri zarándoklatra. Magyarországon a Budapestről induló Camino Húngaro, valamint a Tihanyból induló Camino Benedictus útvonalon érvényes.
Az útlevél kiváltása nem kötelező, de ajánlott. Az útlevéllel rendelkező zarándok ebbe gyűjti a szálláshelyekről, templomokból és az érintett településekről a pecséteket, amelyekkel igazolja, hogy a Szent Jakab-úton jár, gyalogszerrel, vagy kerékpárral vagy lóval. Az útlevél felmutatásával kedvezményes áron juthat szálláshoz az ajánlott szálláshelyeken, zarándokmenühöz egyes éttermekben, és Lébénybe érkezve a zarándokút megtételét igazoló Tanúsítványt kap. Ez utóbbit csak akkor, ha a Szent Jakab-út településeiről származó pecsétek – legalább Pannonhalmától – vannak útlevelében. Nem mellékesen az útlevél megvásárlásával támogatja a Szent Jakab zarándokúton dolgozók útfenntartó munkáját.

Az út megtételét igazoló Tanúsítvány kiváltható a lébényi Szent Jakab Látogatóközpontban. A látogatóközpont közvetlenül a Szent Jakab-templom mellett található, nyitva minden nap 9-től 18 óráig. Az alkalmazottak a legnagyobb szeretettel és kedvességgel fogadják a vándorokat, szívesen kinyitják a templomot és körbevezetnek benne mindenkit. A látogatóközpontban a tanúsítványon és Szent Jakab-utas pecséten kívül szemet gyönyörködtető udvar, árnyékos, hűvös pihenőhelyek, mosdó, ajándékbolt várja a zarándokokat.

A zarándokútlevél ára: 1000 Ft
A zarándokútlevél kiváltható mások számára is. A kiváltáshoz a következő adatokra van szükség:
- A zarándokútlevél tulajdonosának neve
- Állandó lakcíme
- Igazolványának a száma (azon igazolványé, amelyik vele lesz zarándoklata során, személyi igazolvány vagy útlevél)
- A zarándoklat kezdőpontja (nem időpontja, hanem helye!).
Az útlevelet sorszámozottan és indítópecséttel együtt adjuk át, a számlát/nyugtát mellékeljük.

A zarándokútlevél kiváltása személyesen két helyszínen lehetséges:

  • Budapesten, a ZarándokZug információs irodában
  • Szegeden a ZarándokPont információs irodában

 

ZarándokZug: Budapest, 5. kerület, Nyugati tér 6. (a belső udvarban)

Nyitvatartási idő: minden hétfőn és csütörtökön 17.00-től 19.00 óráig
Telefon (csak nyitvatartási időben): +36 30 280 2241
Facebook: ZarándokZug

Szegedi iroda: Zentai u. 31., Klebelsberg-telepi Összefogás Háza (a régi iskola épülete)
Nyitvatartási idő: minden szerdán 18.00 órától 19.30-ig.
Telefon (csak nyitvatartási időben): +36 20 334 5622
Facebook: Szegedi ZarándokPont 

Lehetőség van postai úton is megrendelni az igazolványt. Ilyen esetekben az igazolvány árán kívül postaköltséget is felszámolunk. Postaköltség: minimum 400 Ft attól függően, hogy elsőbbségi vagy sem, külföldre vagy belföldre megy, és hogy mekkora a küldemény súlya.
Megrendelés: rendeles@szentjakabut.hu

Kérjük azokat, akik erre a címre írnak, a levél elküldése után figyeljék az email fiókjuk Spam mappáját is, mert sajnos előfordulhat, hogy a fenti email címről küldött válaszleveleink a Spam mappában landolnak!

Adatkezelési tájékoztató:

  • A Szent Jakab Baráti Kör betartja az Európai Parlament Általános Adatvédelmi Rendeletét (GDPR).
  • A zarándokigazolvány kiváltásakor az egyesület adatközlésre kéri a természetes személyeket, elkéri a zarándok pár személyes adatát: nevét és lakóhelyéül szolgáló település nevét.
  • Az adatkezelés célja: A Szent Jakab Baráti Kör által kiadott és forgalmazott zarándokútlevelek számának, ezáltal a Szent Jakab zarándokút forgalmának nyomon követése; a sorszámok és az indulási helyek iktatása révén éves statisztikák készítése.
  • Az Adatkezelő minden, általa rögzített személyes adatot, a zarándok nevével, lakóhelyével, a kiváltás dátumával együtt az adatközléstől számított egy év elteltével töröl.
  • Az Adatkezelő adatai: Szent Jakab Baráti Kör, székhely és levelezési cím: 1191 Budapest, Simonyi Zsigmond u. 29. 2/4., adatvédelmi tisztségviselő elérhetősége: egyesulet@szentjakabut.hu